5 patarimai, kaip produktyviai dirbti iš namų

Kadangi daugeliui iš mūsų šiuo metu tenka darbuotis iš namų, jaučiu pareigą pasidalinti savo patirtimi, kaip dirbti, kad ir darbdavys būtų patenkintas, ir jūs galėtumėte atlikti darbą produktyviai.

#1: Susikurkite savo darbo vietą namuose

Dirbant namuose svarbu turėti vietą, kur galėtumėte „atsijungti“ nuo namudinių darbų. Jei darbo vieta yra virtuvėje, gali būti, kad mintys vis suksis apie tai, ką pagaminti šeimai, kokių maisto produktų trūksta. Jei dirbsite svetainėje - gali būti, kad norėsis pažiūrėti televizorių ar pažaisti su vaikais.

Aš pati dažnai dirbu iš namų. Taip pat namuose dirba ir 4 mūsų darbuotojos (o šiuo metu ir 5). Dažniausiai namuose dirbu tuomet, kai užduotys susijusios su GENTLE DAY pakuočių dizainu, arba, kai darbų tiek daug, jog per dieną visų atlikti nespėju. Tuomet taupau laiką, nes nereikia gaišti makiažui, drabužių pasirinkimui ir pasiruošimui, bei kelionei į biurą. 

Mano darbo vieta namuose - nedidelis kampelis svetainėje prie lango. Jį sudaro darbo stalas, kėdė ir lentynos, kurios atskiria nuo svetainės erdvės. 

Tad darbo laiko atskyrimas nuo laiko šeimai yra labai svarbus, taip pat kaip ir darbo kampo atskyrimas nuo namų kampo. Tai leidžia susikaupti ir dirbti nesiblaškant.

Mano patarimas - susiraskite namuose kambarį ar kampelį, kuriame galėtumėte susikurti darbui tinkamą atmosferą. Tai padės jums produktyviai dirbti.

#2: Užsirašykite užduotis ar projektus į “padaryti šiandien” sąrašą ir laikykitės plano

Kai dirbate iš namų, padės labiau struktūrizuotas darbo grafikas nei įprastai. Atsikėlusi ryte, mėgstu prisėsti savo darbo vietoje ir susirašyti darbų sąrašą, ką turiu atlikti šiandien. Kartais, kai darbų lieka, susirašau juos darbo pabaigoje, kad nepamirščiau, kur baigiau.

Tad ir jums rekomenduoju darbo dienos pradžioje paskirti 15 minučių ir surašyti dienos užduočių planą ir darbo dienos eigoje vis pasitikrinti.

Vienas iš darbo namuose privalumų - jūsų neriboja laikas. Jūs galite iki pietų padirbti, tuomet skirti kelias valandas šeimai, o vėliau vėl kibti į darbus su pertrauka vakarienei ir užbaigti tada, kai vaikai jau suguldyti, o namie įsivyrauja tyla ir ramybė.

Nuostabu yra tai, kad jūs pati tampate savo darbo valandų šeimininke. Juk galų gale darbdaviui svarbiausia - rezultatas, o ne kiek valandų per dieną jūs dirbate (bent jau man svarbesnis rezultatas, o ne 40 valandų, kurias turi išdirbti darbuotojas per savaitę).

Mano patarimas - jei esate darboholikė (kaip aš), stenkitės darbą pabaigti bent iki 20 val., kad galėtumėte laiku ir ramiai užmigti. Jeigu aš „užsidirbu“ iki vėlumos, tuomet pavyksta užmigti tik apie 2 val. nakties. Toks vėlyvas užmigimas negarantuoja produktyvios dienos išaušus rytui. Tad laikytis tam tikro režimo ir riboti darbo valandas būtina dėl savo geros savijautos ir produktyvumo.

#3: Bendraukite, bendraukite, bendraukite

Kadangi jūs nebesėdite kartu su savo kolegomis ar vadovais tame pačiame biure, kolegiško bendravimo gerokai sumažėja, tačiau svarbu palaikyti ryšį. Jei ne kasdien, tai bent kartą ar kelis kartus per savaitę susisiekite telefonu ar susiorganizuokite vaizdo konferenciją. Dabar technologijos leidžia bendrauti virtualiai net ir didesniems kolektyvams vienu metu. Aš pati naudojuosi sena gera „Skype“ programėle arba Messenger, tačiau yra ir kitų konferencijų programėlių - „pasigooglinkite“. Bendrauti, dalintis aktualijomis, suprasti, kas vyksta įmonėje ir turėti tikslus savaitei ar mėnesiui į priekį yra labai svarbu.

#4: Pasitikėkite savimi

Mano patarimas – pasitikėk savimi. Kai nedirbi biure ir šalia nėra vadovo, kurio gali paklausti patarimo, tau tenka prisiimti daugiau atsakomybės už savo darbą. Tuo tarpu vadybininkui ar vadovui taip pat yra sunku sekti, kaip sekasi jo darbuotojui. Todėl kartais teks priimti svarbius sprendimus ir be vadovo pagalbos. Iš vienos pusės, tai yra iššūkis tau, o iš kitos pusės - puiki proga parodyti darbdaviui, kad puikiai susitvarkai su užduotimis ir pati. Jei dirbi ne tik tam, kad dirbtum, o dirbi įmonėje, kuriai NORI dirbti - net neabejoju, jog visi sprendimai bus tinkami. Tiesiog nereikia bijoti. O jeigu jauti, kad vis tik reikia pasitarti, susirašyk savo planą ir aptark savo idėjas telefonu, o jei nori gyvesnio bendravimo, galima ir pasikalbėti su vaizdu per Messenger arba Skype.

#5 Alinos darbo iš namų taisyklės, kai vaikai yra kartu

Toliau savo patarimais dalinasi Alina, kuri nuolatos dirba iš namų, nepriklausomai nuo karantino. Ji turi du žavius dvynius berniukus. Per visus tuos metus (apie 6), kiek ji pas mus dirba, jie jau spėjo išaugti iki pradinukų, o jai puikiai pavyksta dirbti produktyviai.

Štai ką pataria Alina:

  1. Atsikelti anksčiau vaikų
  2. Pagaminti pusryčius
  3. Pietus pasiplanuoti iš vakaro
  4. Svarbiausia namų ruošos darbus susidėlioti taip, kad dienos bėgyje jie neatimtų daug laiko, tada darbas būna 100 proc. produktyvesnis.
  5. Ant pusryčių stalo palikti stalo žaidimą, kas diena vis kitą, arba kaitalioti juos ir dažniausiai vaikai papusryčiavę „užsikabina“.
  6. Turėti vaisių namuose, kokių užkandukų, kuriuos vaikai patys galėtų pasiimti.
  7. Tiesa su vaikais esam pasidarę mini dienotvarkę, veiklų sąrašą, ką jie turi pasidaryti dienos metu - knygos skaitymas, dviratis, tada, jei viską pasidaro, gauna pažaisti telefonu ar kompiuteriu.
  8. Turiu atskirą kambarį darbui, vaikai supranta, kai durys uždarytos, reiškia negalima eiti, o jeigu man netrukdo jų garsai, duris palieku atidarytas.
  9. Visada susirašau darbų sąrašą, ką reikia atlikti.

Mūsų vaikai jau didesni, jie daug ką sugeba pasidaryti patys, dažnai važinėja dviračiais, žaidžia futbolą dviese, bet svarbu turėti dienotvarkę, jei nėra galimybės išleisti vaikų vienų į lauką, suplanuoti darbą taip, kad ištrūkti pusvalandžiui su jais kartu, nes kartais namų sienos atsibosta ir vaikai pradeda niurzgėti ir neleisti dirbti.

Tuo tarpu, noriu padėkoti ir mūsų moteriškam kolektyvui, kuris puikiai susitvarko šiuo nelengvu visiems laikotarpiu.

Kadangi atsitiko taip, kad mes su vyru išvykome į JAV ir prasidėjus pandemijai negalime grįžti atgal, Lietuvos įmonei tenka vadovauti per atstumą. Bent du ar tris kartus per savaitę rytais (JAV laiku) susiskambiname su savo darbuotojomis, aptariame tai, kas įvyko, ar yra kokių problemų, kurias reikėtų išspręsti, susidėliojame artimiausius planus. Tokiu būdu ir mes esame ramūs, būdami už jūrų marių, ir mūsų kolektyvas ramus, kad vadovai jų nepalieka likimo valiai ir visada šalia, pasiruošę padėti, suorganizuoti ir išspręsti.