Menstruacinė arba hormoninė migrena - natūralus gydymas

Dažna moteris prieš menstruacijas ar jų metu jaučia nepakeliamą galvos skausmą – migreną. Kad geriau suprastumėte, kodėl taip vyksta ir galbūt padėtumėte sau, norime pasidalinti straipsniu, kurį parašė savo kliniką Naujojoje Zelandijoje turinti gydytoja natūropatė Lara Briden. Ji jau tūkstančiams moterų, kenčiančioms nuo policistinių kiaušidžių sindromo, PMS, endometriozės ir perimenopauzės, palengvino gyvenimą. Be to, dar yra išleidusi ir knygą „Period Repair Manual“ (pažodžiui išvertus skambėtų „Menstruacijų taisymo vadovas“ 🙂) , kurioje dalinasi savo žiniomis ir patirtimi apie natūralius gydymo metodus geresnei moterų hormonų sveikatai.

Tad jeigu ieškote atsakymų į savo problemą, rekomenduoju skaityti toliau.

Menstruacijų ar hormoninę migreną sukelia estrogeno lygio sumažėjimas ir putliųjų ląstelių suaktyvėjimas priešmenstruacinėje fazėje.

Natūralios priemonės hormoninės migrenos gydymui gali būti histamino mažinimas ir galbūt glitimo ir karvės pieno produktų vengimas mityboje, taip pat magnio papildų bei natūralaus progesterono vartojimas.

Hormoninė kontracepcija gali sukelti arba pabloginti migreną

Visų tipų hormoninė kontracepcija galimai yra problema migrenos atžvilgiu, tačiau kontraceptinės piliulės su dideliu estrogeno kiekiu ypatingai neigiamai veikia, be to, pasižymi didesne infarkto rizika moterims, kurios kenčia nuo migrenos. Jei kontracepcija – jūsų galvos skausmo priežastis, geriausiai būtų ją nutraukti.

SVARBU: Jei jums pasireiškė naujo pobūdžio tvinkčiojantis, pulsuojantis galvos skausmas, naudojant Mirena spiralę, galima įtarti intrakranijinę hipertenziją.

Estrogeno vaidmuo

Estrogenas yra susijęs su menstruacine migrena, nes:

• estrogeno lygis ženkliai sumažėja ciklo pabaigoje, todėl gali iššaukti migreną;

• per didelis estrogeno lygis gali sukelti putliųjų ląstelių suaktyvėjimą ir padidinti histamino rodiklius, todėl migrena gali paūmėti.

Su informacija, kaip sumažinti putliųjų ląstelių suaktyvėjimą ir histamino lygį, galite susipažinti anglų kalba čia.

Progesteronas gali palengvinti menstruacinę migreną 

Mikronizuotas arba natūralus progesteronas gali apsaugoti nuo migrenos arba ją palengvinti. Jis nuramina smegenis, sumažina histamino lygį, apsaugo smegenis nuo ženklaus estrogeno sumažėjimo. Pasikonsultuokite su savo gydytoju dėl natūralaus progesterono vartojimo. Paskirtą progesteroną vartokite prieš miegą paskutines dvi menstruacinio ciklo savaites (mano pastaba: Lietuvoje prieinami Gepretix vaistai, kuriuose yra progesterono).

SVARBU: Hormoninėje kontracepcijoje nėra progesterono – tik progestino, kuris yra sintetinis ir nepasižymi progesterono savybėmis.

3 maisto papildai nuo migrenos

Magnis – mokslu pagrįstas gydymas migrenos prevencijai. Jis nuramina nervinę sistemą, mažina uždegimą ir stabilizuoja serotonino receptorius. Magnis taip pat neleidžia išsiskirti medžiagai P , kuri yra skausmą skatinantis neuromediatorius, susijęs su migrena.

Riboflavinas (vitaminas B2) gali padėti išvengti migrenos. Jis veikia normalizuodamas serotonino gamybą ir pagerindamas MTHFR fermento, siejamo su migrena, funkciją.

Melatoninas veikia taip pat kaip amitriptilinas migrenos prevencijoje (mano pastaba: pagal Healthline, melatoniną reikėtų vartoti 2-3 valandas iki miego ir vadovautis rekomenduojama doze, nurodyta ant pakuotės).

Gali tekti vengti glitimo

Kviečių ar glitimo vengimas mityboje gali sumažinti uždegimą, kuris sukelia migreną. Viename tyrime nustatyta, kad atsisakydami kviečių, 89 procentai pacientų atsikratė migrenos.

Pomenstruacinė migrena sukeliama geležies trūkumo

Pomenstruacinė migrena arba menstruacijų pabaigos migrena labai skiriasi nuo priešmenstruacinės migrenos, nes nėra susijusi su hormonais. Iš tikrųjų, ją sukelia trumpalaikė geležies stokos anemija dėl menstruacinio kraujo netekimo. Geriausias gydymas – vartoti geležies papildus. Tokiu atveju, gydytoja Lara Briden rekomenduoja gerti 15-50 mg švelnaus papildo - pavyzdžiui, geležies bisglicinato. Maiste gausiausiai yra raudonoje mėsoje ir kiaušiniuose.

Straipsnis verstas iš anglų kalbos, originalus gydytojos Lara Briden straipsnis čia.

Mes nesame gydytojai, todėl rekomenduojame dėl savo sveikatos, vaistų ir papildų vartojimo konsultuotis su gydytojais.